• Lata doświadczeń w biznesie
img

Jak zorganizować koncert?

To czy impreza muzyczna odniesie sukces nie zawsze zależy od umiejętności muzyków. Często zdarza się tak, że koncert ulubionej kapeli okazuje się kompletną porażką. Tak naprawdę wystarczy złe nagłośnienie, żeby znacznie obniżyć jakoś występu, dlatego podczas koncertów organizacja musi być wyjątkowo szczegółowo dopracowana.

Na pewno zdarzyło ci się być na koncercie, po którym długo nie mogłeś dojść do siebie, wspominałeś go wielokrotnie i nieustannie o nim opowiadałeś. Powinieneś wiedzieć, że w głównej mierze była to zasługa profesjonalizmu organizatorów, roli sponsora i obsługi technicznej. Za sceną jest bowiem sztab ludzi, którzy dbają o to, żeby nie umknął ci żaden ton, a każda nuta była prawdziwą ucztą dla twoich uszu.

Pozwolenia i pieniądze

Zanim impreza masowa dojdzie do skutku trzeba uzyskać szereg pozwoleń od odpowiednich organów, takich jak urząd miasta, burmistrz czy prezydent miasta. Pamiętaj, że administracja rządzi się surowymi przepisami odnośnie terminów, dlatego wniosek należy złożyć nie później niż 30 dni przed planowanym eventem. Potem organizator otrzymuje odpowiedź, nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem wydarzenia. Warto wiedzieć, że od odmownej decyzji można się odwołać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Same zezwolenia jednak nie wystarczą, dlatego trzeba poszukać sponsora, który pokryje koszty jakie generuje impreza. Układ taki jest zdecydowanie korzystny dla obu stron, ponieważ organizator dostanie potrzebną pomoc materialną, bez której nie zorganizowałby koncertu, a osoba finansująca przedsięwzięcie dostanie oryginalną możliwość zareklamowania swojej firmy po zdecydowanie niższych kosztach, niż w przypadku tradycyjnej kampanii reklamowej. 

Hasło w eterze

Organizując wydarzenie masowe musisz dopilnować, aby wiadomość o nim dotarła do jak najszerszej rzeszy ludzi. Ponadto dobra reklama sama przyciąga sponsorów, którzy będą ściągać z ciebie kolejne finansowe zobowiązania. Najlepiej sprawdzą się oryginalne kampanie z użycie mediów społecznościowych, jednak nie zapominaj o tradycyjnych plakatach porozwieszanych w mieście, które będą na bieżąco przypominać o imprezie i harmonogramie występów. W przypadku festiwali muzycznych warto udać się do mediów takich jak radio  telewizja, które zdadzą relację z koncertów i będą przeprowadzać wywiady z artystami, na bieżąco promując nasze wydarzenie.

Obsługa techniczna

Jak już zaznaczono wyżej koncert nie uda się bez odpowiedniej organizacji technicznej. Potrzebne jest najwyższej jakości oświetlenie, nagłośnienie i scena. Tutaj najlepiej skorzystać z usług firm specjalizujących się w wypożyczaniu profesjonalnego sprzętu, które zadbają również o bezpieczeństwo. Ponadto do spraw związanych z obsługą techniczną zaliczamy opracowanie odpowiedniego harmonogramu, które jest niezmiernie ważne. Kolejność występujących po sobie gwiazd powinna układać się w spójną całość, a odstępy pomiędzy koncertami powinny być możliwie jak najbardziej przemyślane. Nikt nie chce w nieskończoność czekać na swojego ulubieńca, lub nie mieć ani chwili wytchnienia.   

Zobacz również